Przejdź do treści

dr inż. Sławomir Barański

Sławomir Barańśki
dr hab. inż. Sławomir Barański

Zakład Transportu i Przetwarzania Energii
kierownik Zespołu
Adiunkt

Telefon służbowy: 42 631-26-01
e-mail: slawomir.baranski@p.lodz.pl
Bud. C3, pok. 10

Treść (rozbudowana)
Sylwetka naukowa
Zakres zainteresowań:

Systemy sterowania ruchem kolejowym,
Systemy automatycznego prowadzenia pociągu.

Dorobek:
  • Wdrożone systemy ATP (System SOP-2 dla I linii metra w Warszawie, System SOP-2P dla linii A metra w Pradze, System SOP-2W dla I linii metra w Warszawie)
  • System ATC dla linii metra (SOP-3 dla II linii metra w Warszawie)
  • Uzyskane Patenty (Tester do oceny jakości przewodowego kanału transmisji danych P284229, System urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P300230, Układ odbiornika dla urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P354208, Układ nadajnika dla urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P354209) 
0
Dorobek naukowy (wybrane pozycje)
Monografie:

Bezpieczeństwo ruchu w transporcie. Łódź : Wydaw. Politechniki Łódzkiej, 2011

Artykuły:
  1. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Analiza pracy silnika asynchronicznego w aspekcie sterowania wektorowego. Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe, 2013, nr 99-1, s. 247-251
  2. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325
  3. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325
  4. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325
  5. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wpływ urządzeń srk na czas następstwa pociągów na linii metra. Logistyka, 2014, nr 3, s. 312-318
  6. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Analiza i modelowanie zachowań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Logistyka, 2014, nr 3, s. 563-572
  7. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Diagnostyka systemów oświetlenia w środkach transportu drogowego. Logistyka, 2014, nr 3, s. 573-580
  8. Systemy automatycznego ograniczania prędkości ATP na sieci kolei i w metrze - analiza procesów. TTS Tech. Transp. Szyn. 2012 nr 12
  9. Bezobsługowe zawracanie pociągów metra na stacji końcowej. Logistyka 2012 nr 3
  10. Sterowanie pociągiem metra przez system automatycznego prowadzenia pociągu. Zesz. Probl. Masz. Elektr. 2011 nr 91
  11. Metodyka badań i diagnostyka urządzeń automatycznego prowadzenia pociągu na przykładzie systemu SOP-2P. Zesz. Probl. Masz. Elektr. 2011 nr 90/2
  12. Bezpieczny komputerowy system ATP. Logistyka 2011 nr 6
  13. Niedopasowany falowo pętlowy obwód transmisyjny. Czas. Tech. Politech. Krak. 2011 R.108 nr 13
  14. Analiza porównawcza systemu SOP z innymi systemami automatycznego prowadzenia pociągu na liniach metra. Pr. Nauk. Politech. Warsz. Transp. 2007
0